PUNCA UTAMA OGY AHMAD DAUD SUKA CARI PASAL DENGAN PELAWAK-PELAWAK?

| May 20, 2015 | 0 Comments

ABAM BOCEYPunca Utama Ogy Ahmad Daud Suka Cari Pasal Dengan Pelawak-Pelawak | Kak Ogy pernah bermasalah dengan Johan Raja lawak dimana sewaktu mengacarakan Festival Filem Malaysia yang ke-24 dimana beliau menuduh Johan KURANG AJAR! Dia juga ingin menyaman Johan atas tindakan beliau yang tidak profesional di atas pentas. Nama pun pelawak kan, mestilah kena sporting dan faham dengan gaya pelawak itu jika nak ganding bersama di atas pentas. Jikalau nama sahaja pelawak, tapi tak faham pe’el masing-masing, serupa sahaja macam gandingkan nangka dan cempedak. Rupa sahaja akan-akan sama, tapi nama berbeza.

Johan meminta maaf kepada Kak Ogy dengan beranggapan yang Kak Ogy tidak memahami karakternya sebagai pelawak. Sehingga ke hari ini, Johan tidak pernah lagi berganding sama dengan Kak Ogy untuk mengacarakan apa-apa majlis sekalipun dan perkara ini didiamkan begitu sahaja.

OGY AHMAD DAUDDan yang paling latest sekali, masalah Kak Ogy denga Abam Bocey pulak dah. Kak Ogy punya skop sebenarnya bukan dalam bidang melawak. Kalau kita lihat balik karya lakonan dia, lawak bukanlah skop utamanya. Dia banyak lakonkan watak-watak serius dan tangkap leleh.

Admin sendiri pun tak perasan bila pulak dia masuk bidang melawak ni. Jadi nak sampaikan kat sini, kita tak layak sebenarnya untuk menilai orang yang bukan dalam bidang kita.
Itu baru satu. Yang keduanya pulak, kita mesti tahu batas-batas dalam mengkritik sesebuah persembahan. Kata tadi nak saman orang sebab tidak profesional, sekarang siapa pulak yang tak profesional?

Kak Ogy tak boleh sewenang-wenangnya kritik abam macam tu. Itu dah dikira menjatuhkan air muka selebriti yang lain.
Abam sendiri meluahkan perasaannya di laman sosial:

Jadi, kita tak bolehlah nak bertindak ikut perasaan kita je. Kami hormat Kak Ogy sebagai pelakon yang veteran dan otai dalam industri perfileman kita. Cuma tindakan kita haruslah selari dengan pengalaman kita. Tak patutlah Kak Ogy bertindak sebegitu rupa. Harapnya Kak Ogy berubahlah kepada yang lebih baik.

sumber : katak comel

"TERIMA KASIH KEPADA PENGUNJUNG YANG MENGHIDUPKAN PERKONGSIAN INI"

Tags:

Category: Hiburan

Leave a Reply